2016. június 13., hétfő

Artemis Fowl - I. Kötet - Jóslat fordítás (vagy inkább dekódolás)



Ez most nem vág a blog témájába (már ha van neki ilyen), de nem tudtam máshova feltölteni.

Biztos vannak olyanok, akik már találkoztak az Artemis Fowl könyvekkel és valószínűleg azt is tudják, hogy a jelek, amik végigfutnak a könyv élőlábán értelmes szöveget takarnak, de esetleg nem érnek rá vagy túl fáradságosnak tartják a lefordítását pedig kíváncsiak lennének a szövegre. Én is ebbe estem, és föl is ütöttem az internet nagykönyvét, hátha valaki már feltöltötte a szöveget, de sehol sem találtam meg (a magyar változatot). Úgyhogy végül úgy döntöttem magamra vállalom ezt a nemes feladatot. A szöveget én szerkesztettem, értsd tördeltem és raktam ki a vesszőket (valószínűleg rengeteg hibával). A fordítás pedig a magyar könyvek alapján történt és nem a megtalált angol változatot adtam vissza magyarul. Ez most csak az első könyv tartalma, de valószínűleg megfejtem majd a többit is.

Itt megtaláljátok az angol verziókat: http://artemisfowl.fangathering.com/books/codes/



Ohmnak, Zuzmó tündekirály köpőcsésze pucolójának próféciája

Nevem Ohm, a király köpőcsésze pucolója vagyok, de sokkal több is annál, mert látom a jövendőt mely a köpetbe írva van. Mi pixik századok óta olvasunk a köpetben, de én vagyok ebben a legnagyobb, aki valaha élt. Látomásaimnak általában csekély a jelentőségük. Előre látom mikor várható kitörés, legyen szó akár trollsömör járványról, akár élelmedett törpék gázkitöréseiről. De néha még egy szegény csészepucoló is láthat csodás dolgokat.
Egy látomás szállt meg két holdnappal ezelőtt, midőn melyen belebámultam őfelsége saját külön bejáratú köpőcsészéjébe. Éppen hevítettem a csészét a tűz fölött, mikor a jelenés előtűnt. Eme látomás élénkebb és részletesebb volt, mint amit az életben valaha láttam. Oly nagy jelentőségű volt, hogy elhatároztam leírom az utókor számára. Így aztán majd azt mondhatom, hogy úgy megmondtam előre.
Láttam egy eljövendő kort, mikor a népet föld alá kényszeríti a sárnép. Így mondta a köpet. Ebben az időszakban egyikük eljön közénk. Neve Fowl, s jelleme fals. A sárnép közt nincs hozzá hasonlatos. Ellesi titkainkat, s ellenünk fordítja. Oly tisztán látom őt, mintha itt állna előttem. Arca sápadt, szeme sötét, haja korom. Mégis tévedés kell legyen! Egészen fiatalnak tűnik. Nem lehet hogy egy sárgyerek túljárjon a nép eszén. De lám csak a fiú nincs egyedül. Segíti őt egy ezernyi csatában edződött félelmetes harcos.
Ez a Fowl foglyot ejt a nép soraiból, s váltságdíjként legbecsesebb kincsünket követeli. Az aranyat. És minden varázserőnk dacára van rá esély, hogy galád terve valóra válik. Mert felfedezi az időgyűrűből való szabadulás módját. Sajnos nem tudom elmondani, hogyan végződik a történet. De a látomásom még nem ért véget.
Nem sokkal ezután egy másik történet veszi kezdetét. Valaki a sárnépet a nép közé elegyíti. Egyik fajtában sincs nála gonoszabb. Eme tündérnek az a célja, hogy igájába hajtsa a föld minden lakóját. S hogy ki ez az áruló? Ez még nem világos. De a háború, amit kirobbant semmihez sem fogható, amit a nép valaha látott.
Akik addig ellenségek voltak szövetkeznek majd ellene. És a sárnép első ízben teszi be lábát a mélyvilágba. Kilétéhez egyetlen nyom vezet. Egy rejtvény. Lidércnép fellázad. Mentsvár összedől. Aljas elf ad ocsmány bűnnek tág teret. Ki ez a hitszegő? Látszik messziről. Nézz csak arra hát hova az ujj mered. ez az elf két arcot visel egy helyett. Mind a kettő álnok, egyik sem igaz. Nyílt színen bájolog, buzgón nyújt kezet. De titkon hatalmat hajszol, a pimasz. Homályos zagyvaság, ugye? Én sem igen értem, de a jövő talán mindenre fényt derít. csak keresd a hataloméhes elfet, kire ujjal mutatnak.
Ez hát ohm hagyatéka. Intés mely megmentheti a világot a teljes pusztulástól. Nem nyújt sok támpontot, tudom. A részletek kissé ködösek. Tanácsom, kérd ki te is a köpet véleményét. Lehet hogy van hozzá érzéked. Eme jóslattal együtt ástam el köpőcsészémet. Tied lehet. Ha oly szerencse nem is ért, hogy csészepucolóként dolgozhass, mindig érkezhet köpetutánpótlás, ha éppen meg vagy fázva.
Itt érnek véget Ohm első próféciái. Ám látomásaim jelentőségére való tekintettel leírom mindezt még egyszer a legelejétől. Ha épp éppen csak kapiskálod a szöveget, olvass tovább. Ha már megfejtetted a teljes üzenetet fogadd gratulációmat. Most pedig menj, s váltsd meg a világot!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése